RTV omogućio Vučiću zloupotrebu javne funkcije

Monitoring dva javna servisa uoči predsedničkih izbora, koji Pokret „Podrži RTV“ sprovodi već treću nedelju, ponovo je pokazao da Radio-televizija Vojvodine (RTV)  krši medijske zakone i Pravilnik o ponašanju emitera tokom kampanje, omogućavajući kandidatu Aleksandru Vučiću da zloupotrebi javnu funkciju.

Gostujući u emisiji „Sučeljavanje“ u četvrtak 23. marta, Aleksandar Vučić potpisan je kao predsednik Vlade Srbije, iako je iz njegovog nastupa bilo jasno da je govorio sa pozicije predsedničkog kandidata, govoreći o svojim dosadašnjim rezultatima, predsedničkim izborima, opoziciji i o tome šta će učiniti ukoliko bude izabran za predsednika Srbije.

Samim tim, RTV je imao obavezu da emisiju označi na adekvatan način i Aleksandra Vučića potpiše kao kandidata za predsednika. Kako to nisu učinili, prekršili su odredbu Regulatora kojom je „zabranjeno prikriveno emitovati predizborni program u vidu informativnog ili druge vrste programa“, i na taj način omogućili kandidatu da zloupotrebi funkciju premijera.

podrzisaopstenje2503

Osim toga, voditeljka je dozvolila Aleksandru Vučiću da govori čak 67 odsto vremena, dok je drugi gost, autor emisije „Presija“ Zoran Panović, na raspolaganju imao četiri puta manje vremena. To pokazuje da nikakvog sučeljavanja zapravo nije bilo, već da je emisija poslužila isključivo za prenošenje predizbornih poruka.

Smatramo da je RTV time ostale predsedničke kandidate stavila u nevravnopravan položaj i onemogućio ravnopravno sučeljavanje različitih političkih stanovišta, jer su drugi kanidati do sada dobili priliku da se predstave u znatno manjem obimu, što je pokazao i naš monitoring.

Podsećamo i na to da je Vučić u više navrata u javnosti tokom prošle godine govorio kako „godinama nije gostovao na RTV i da ne planira ni da ide tamo“, ali je ove iskoristio šansu da se kao predsednik Vlade sučeli sam sa sobom upravo na ovom mediju.

Zbog novih kršenja Pravilnika, građani su na incijativu Pokreta poslali više od 30 novih pritužbi Regulatornom telu za elektronske medije, čime je broj ukupno podnesenih prijava prešao 100. Imajući to u vidu, nisu nam jasne tvrdnje članice Saveta REM-a Olivere Zekić u intervjuu za „Ekspres“ da su dobili samo tri prijave i izražavamo bojazan da će se REM oglušiti o još jednu zakonsku obavezu – da reaguje po prijavama građana, čime bi građankama i građanima onemogućili još jedini preostali mehanizam da nateraju javne servise da rade u njihovom interesu, na šta imaju pravo, jer su ih oni osnovali, oni ih finansiraju i oni imaju pravo da ih kontrolišu.

Bez obzira na to da li REM reaguje ili ne i dalje apelujemo na građane da nastave da prate rad javnih servisa do samog kraja kampanje i da nas i dalje obaveštavaju o nepravilnostima koje uoče ili da sami, uz pomoć formulara na sajtu REM-a, pošalju prijave.

Pokret “Podrži RTV”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s