Rekapitulacija, treći deo: Gledanost i slučaj “O radija”

Istraživanje javnog mnjenja, koje je za potrebe Instituta za evropske poslove sprovela „Ninamedia“ na uzorku od 1.204 ispitanika od 10. do 17. marta 2017. pokazuje da se Radio-televizija Vojvodine nalazi na dnu liste gledanosti sa tek jednim procentom ispitanika koji su rekli da gledaju RTV.

Odiseja-2016

Autor: Dalibor Stupar (Objavljujemo uz saglasnost autora)

To potvrđuju još tri uporedne analize koje su proveli novinari portala „Cenzolovka“ i Vojvođanskog istraživačko-analitičkog centra „VOICE“.

Prema pisanju VOICE-a iz novembra 2016. godine, koje se poziva na analizu agencije AGB Nielsen, udeo gledanosti Prvog programa Radio-televizije Vojvodine u oktobru 2016. godine bio je najmanji za proteklih pet godina.

Gledanost dnevnih informativnih emisija na RTV-u od jula do novembra doživela je pad u odnosu na prvih šest meseci ove godine, pokazuje i uporedna analiza „Cenzolovke“ .

Podaci pokazuju da je prosečni rejting dnevnih informativnih emisija na RTV-u (u šta se ubraja i emitovanje Dnevnika 2 Radio-televizije Srbije) u prvih sedam meseci bio 19.519 gledalaca, dok za prvih 11 meseci rejting iznosi 17.691 gledalac.

U poslednjoj analizi istraživački portal “VOICE” poredio je i gledanost Informativnog programa koju je merila istraživačka agencija AGB Nielsen Media Research na dan održavanja parlamentarnih izbora (24. aprila 2016. godine) i predsedničkih izbora (02. aprila 2017. godine).

Parametri pokazuju drastičan pad gledanosti centralnih, kao i specijalizovanih informativnih emisija Radio-televizije Vojvodine. Centralnu informativnu emisiju Dnevnik u 17 časova 24. aprila 2016. u svakom trenutku (AMR) pratio je 45.251 gledalac, a godinu dana kasnije, 2. aprila 2017, istu emisiju pratilo je 17.363 gledalaca.

Ukupan broj gledalaca Dnevnika u 17 časova, takozvani reach (RCH) u prvom slučaju bio je 111.828, a u drugom 40.957, pokazuju podaci  AGB Nielsen Media Research.

Ukupan broj (RCH) onih koji su pratili specijalizovanu emisiju posvećenu izbornoj noći aprila 2016. iznosio je 347.494 gledalaca. U svakom trenutku (AMR) tada je na programu RTV-a bilo 29.309 ljudi.

Godinu dana kasnije, znatno kraću emisiju posvećenu izboru za predsednika Srbije pratilo je gotovo pet puta manje ljudi, a ukupan broj onih koji su uopšte prebacili na program RTV-a (RCH) bio je skoro tri puta manji.

“O radio”

Nakon potpisivanja zajedničkih otvorenih pisama javnosti i aktivne podrške kolegama sa televizije, promene su zahvatile i RTV-ov Omladinski „O radio“.

Oni su u julu 2016. prvo dobili instrukcije od v.d. direktorke programa Slavice Subotić Braun da, na nalog generalnog direktora, spisak honorarnih saradnika smanje za 50 odsto.

U praksi je to značilo da se sa spiska angažovanja skine četvoro od ukupno sedmoro honoraraca. Uredništvo „O radija“ insistiralo je na tome da ih ostane barem četvoro, ali rukovodstvo nije izašlo u susret njihovim zahtevima.

Četvrta osoba bila je novinarka koja je u tom trenutku bila u osmom mesecu trudnoće, a koju je nekoliko meseci kasnije Novosadska novinarska škola nagradila kao najbolju mladu novinarku.

Obrazloženje za smanjenje broja honoraraca bila je ušteda, kao i manji obim posla tokom letnjih meseci. Ni jedan ni drugi argument u slučaju „O radija“ nisu imali nikakvo opravdanje – njihovi honorari su se kretali u iznosu od 20 do 25 hiljada dinara, a koncept programa „O radija“ je takav da je obim posla leti najveći, jer se tada gotovo svake nedelje održavaju brojni letnji muzički, filmski, pozorišni ili drugi festivali, kao i slični zabavni ili programi za mlade, sa kojih „O radio“ izveštava.

Ugovor potom nije produžen radijskom dvojcu Dašku Milinoviću i Mladenu Urdareviću, iako je njihov jutarnji program “Alarm” bio izuzetno slušan i popularan, pa je programska shema promenjena i govorni program je trajao od devet do 19 časova.

Ubrzo zatim istekao je i ugovor za „Reinženjering“, emisiju koja je godinu dana mladima nudila informacije i znanje iz oblasti projektnog menadžmenta i biznis prilika.

Ovu emisiju proizvodio je Razvojni fond za mlade, jer je i „O radio“ bio u obavezi da emituje deset odsto spoljne produkcije u programu. Uredništvo „O radija“ upozorilo je menadžment na grešku koju su napravili, ali je to upozorenje apsolutno ignorisano.

U momentu kada je stigla naredba generalnog direktora da broj zaposlenih mora da se smanji za još 20 odsto, na spisku angažovanja „O radio“ je imao sedmoro honoraraca. Sa tog spiska „O radio“ je tada morao da skine jednu novinarku, dok je generalni direktor lično precrtao ime Igora Mihaljevića, što je značilo da ni za njega tamo više nema mesta. Mihaljević je inače i autora čuvenog bloga „Znaš ti zašto“.

Nakon njega su bez posla ostale još četiri novinarke, bez ikakvog obrazloženja rukovodstva i komunikacije sa urednicima „O radija“.

Radijska shema je zbog otpuštanja još više skraćena i sadatraje od 11 do 18 časova. V.d. programske direktorke RTV-a nije imala primedaba na to skraćenje programa.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s